House of Control: Solid vækst, som kommer kunderne til gode

House of Control har oplevet en utroligt stærk vækst i første halvdel af 2018. Det er positivt for vores kunder: Nu kan House of Control nemlig investere endnu mere i innovation, kvalitet og gode brugeroplevelser.

Flere og flere norske og nordiske kunder vælger løsninger fra House of Control. Det har medført en salgsvækst på over 100 procent i første halvår af 2018, og prognoserne for hele året peger i retning af en omsætning på næsten 90 millioner norske kroner.

– Vi ligger godt i forhold til at nå vores salgsmål for 2018, siger administrerende direktør Lasse Sten. – Det vil være en milepæl for House of Control at blive en af landets 50 største udviklere af software.

– Hvad betyder det for kunderne?

– Det siges, at man vurderer sig selv ud fra, hvad man forventer at præstere i fremtiden, mens andre vurderer én på baggrund af, hvad man rent faktisk har gjort og opnået. Det stemmer godt overens med det, jeg ser hos House of Control: Lige siden jeg grundlagde virksomheden, har jeg troet på, at vi ville få succes. Viking Venture købte 55 procent af virksomheden, da vi havde noget at vise frem. Nu kan vi se, at vores vækst og størrelse gør det enklere at opnå kundernes tillid, siger Sten.

– Hvad er hemmeligheden?

– Den vækst, som vi har opnået, er et direkte resultat af det, der ofte kaldes for en virksomheds value proposition. Med andre ord: Vores kunder har opnået store direkte og indirekte fordele ved at tage Complete Control-softwaren i brug. Det har de, fordi vi har givet CFOs (og andre ledere) nøglen til at løse mange af de gamle problemer, der er knyttet til overblik og kontrol. Takket være elegante løsninger og rapportering er CFO nærmest blev en helt på direktionsgangen og i bestyrelsesrummet. Værktøjet er brugervenligt og prissat på en sådan måde, at det giver et hurtigt investeringsafkast (ROI). Det har sikret os et stort antal ambassadører og ikke mindst et meget lavt frafald af eksisterende kunder.

Det seneste år har House of Control investeret mere og mere i de mennesker, der står bag den oplevede kvalitet og kundernes oplevede værdi.

– I praksis betyder det, at vi har styrket vores support, så vi er flere om at hjælpe kunderne med at komme i gang med løsningerne, vi har givet kunderne adgang til mere løbende rådgivning, vi har ansat brancheeksperter og for ganske nylig fået vores egen Customer Succes Manager. Alt i alt bidrager dette til, at vi er mere overbeviste end nogensinde om, at vi kan imødekomme kundernes stigende forventninger til os, og heldigvis for det da! forklarer Sten.

– Selvom vi mener, at vi har en solid value proposition, er det dog ikke sådan, at der står nye kunder i kø uden for kontoret hver morgen. Tingene kommer ikke af sig selv, for potentielle kunder leder sjældent efter løsninger på de problemer, som vi kan hjælpe dem med at løse. Tværtimod har vores første årti mest af alt mindet om én lang vækkelseskampagne med aktive og opsøgende prædikanter. Uden et engageret og kompetent salgsapparat (vores prædikanter) bestående af mennesker, der forstår kunderne både som mennesker og som virksomhed, ville vi aldrig have opnået denne vækst. Vores sælgere har uden tvivl haft et godt produkt med i porteføljen, men vi har fået stort set alle vores kunder som et resultat af overbevisende argumenter og god opfølgning.

– Summa summarum er, at vi har en solid value proposition, som vi nu styrker, og et salgsapparat, som formår at overbevise kunderne om, at de har brug for os, siger virksomhedens grundlægger.